Maar liefst 2200 wandelaars liepen zondag 19 mei mee tijdens de lustrumeditie van de Vissenloop en er kon een bedrag van 60.000 euro naar KWF Kankerbestrijding worden overgemaakt.
Zebra Uitzendbureau schreef andermaal een fotowedstrijd uit. De opdracht: maak een creatieve foto, waarin een detail van de Vissenloop te zien is. Er werden prachtige foto’s ingestuurd waarbij er een aantal speciaal opviel. De jury, bestaande uit Zebra Uitzendbureau’s vestigingsmanager Edwin Schilling en Vissenloop-vrijwilligers Maaike Bouwens en Pascal Wolterman, gunde de foto van Henny de Wit de eerste prijs. Schilling: ”Op de foto komt de Vissenloop, in de vorm van de wandelende voeten van Henny’s dochter, duidelijk terug. In de vissen-muur langs de Kromhoutstraat is IJmuiden herkenbaar.”
Maar ook het verhaal achter de andere foto’s sprak aan. Zo noemde Schilling de foto van Dominic Flos en Maaike Kwant bijzonder. Dominic zocht in de geest van Gerard Joling en Gordon Heukeroth contact met een oudere om samen de Vissenloop te doen. Zijn missie slaagde en zijn foto is daarvan het bewijs. Hij kreeg de tweede prijs. Schilling: “De Vissenloop doe je sámen. Deze foto verbeeldt dat.”
De foto van Kwant toont haar kinderen bij een stempelpost. “Ze gaan al vanaf de eerste Vissenloop mee; toen nog in de draagzak door de regen!” vermeldt Kwant. Schilling vult aan: “Deze foto geeft het familie-gevoel weer. Dat past ook goed bij de Vissenloop.” Kwant deelt de derde prijs met de foto van Diana van Loon. “Hoewel de Vissenloop niet direct herkenbaar is, is de combinatie in het beeld van zand, Zuidpier en wandelaars toch bijzonder” verdedigt Schilling de keuze van de jury. Schilling sloot af met de vermelding de Zebra Uitzendbureau Fotowedstrijd ook voor de zesde editie van de Vissenloop, op 17 mei 2020, te willen organiseren.